آموزه های واردات از چین

آموزه های واردات از چین

با توجه به تحولات عمیق در عرصه ی نظام بین المللی و شکل گیری مناسبات جدید در امر واردات و صادرات،چین به توسعه روابط خود با کشورهای همسایه و در حال توسعه ادامه داد.

سرعتی که شرکت های چینی در تولید کالاهای جدید برای صادرات به کشورهای دیگر از تکنولوژی های موجود و خیز به تولید در مقیاس وسیع دارند،اغلب به چشم می خورد.این یکی از دلایل اصلی برتری واردات از چین در تجارت جهان می باشد.

تولید کنندگان و تامین کنندگان چینی تجارتی متفاوت را در طول 30 سال اخیر یاد گرفته اند زیرا مجبور بوده اند در محیطی متلاطم با تجارت دست و پنجه نرم کنند.بازرگانان چینی هنوز برای گرفتن مجوز کار،اجاره مکان،پیدا کردن نیروی کار،واردات برخی مواد اولیه و افزایش سرمایه مجبور هستند از مقامات عالی رتبه بهره بگیرند

مطالعه و مرور واردات از چین در سال های دور و نزدیک می تواند باعث باز تر شدن دید ما در این عرصه و همچنین تا اندازه ای از چشم انداز رو به رو پرده برداری نماید.به همین دلیل هراز گاهی برخی از سال های دور و نزدیک را مرور میکنیم.

واردات از چین به ایران را عمدتا شامل کالاهای ساخته شده است.اقلام عمده واردات از چین طی سال های 1372 تا 1376 عبارت بودند از لوازمی چون: ابزارآلات،موتور،ماشین های صنعتی،کاغذ،قالب های صنعتی،برخی مواد شیمیایی و….

واردات از چین به ایران در سال 1372 تقریبا 300 میلیون دلار بوده است که در سال بعد از آن رقم 140 میلیون دلار کاهش یافته، سپس از سال بعد تا به امروز رو به افزایش بوده است.

واردات از چین

بیشترین واردات از چین در سال 1372اقلامی شامل:

واردات قالب

واردات سولفات دوباریوم

واردات اسید سینریک

بیشترین واردات از چین در سال 1373 شامل:

واردات گوشت گاو

واردات زغال سنگ

واردات ادوات برقی

بیشترین واردات از چین در سال 1374 شامل:وازدات از چین

واردات گوشت گاو

واردات لوازم مکانیکی

واردات ماشین آلات

بیشترین واردات از چین در سال 1375 شامل:

واردات سولفات سدیم

واردات الکترودها

واردات سیم خاردار بوده اند.

بیشترین واردات از چین طی سال های 1372 تا 1376 به تفکیک در جدول زیر ارائه شده است:

قابل ذکر است که کشور چین در ماه می سال جاری میلادی روند رو به رشد سریع تری در صادرات داشته است .به گزارش ایسنا گمرک چین با انتشار آماری عنوان کرد که طی ماه می سال 2011 واردات این کشور صعود 28% داشته حال آنکه صادرات چین از رشد 19% برخوردار بوده است.

آمارهای فوق نشان می دهند که در 5 ماه نخست امسال،ارزش  کل واردات و صادرات چین 27% افزایش یافته است.حاصل چنین تجارت دو جانبه ای ثبت مازاد تجاری در مدت فوق بوده است که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته میلادی 35% کاهش یافته است.

واردات از چین

Rate this post
اسکرول به بالا