بیت کوین Bitcoin چیست

بیت کوین Bitcoin چیست

خرید بیت کوین Bitcoin ، فروش بیت کوین، استخراج بیت کوین، بیت کوین ماینر

بیت کوین Bitcoin
بیت کوین Bitcoin

از سال 2001 و از زمانیکه برای اولین بار نام بیت کوین BITCOIN بر سر زبان ها افتاد هیچ کس باور نمی کرد که این پدیده ی نوظهور دنیای پول و اقتصاد با این سرعت رشد کند، بیت کوین Bitcoin در بدو تولد خود هرگز انتظار همچین استقبال گرمی را نداشت اما ویژگی های این نوزاد کوچک او را به جوانی جسور و پرقدرت تبدیل کرد، بهمین دلیل امروز بیت کوین Bitcoin و دنیایی که بوجود آورده هر لحظه درحال رشد و توسعه می باشد.

بیت کوین Bitcoin چیست:

بیت کوین Bitcoin در واقع نوعی کد رمزگذاری شده است که توسط محاسبات پیچیده ریاضی به وجود آمده است، بیت کوین به دلیل سخت بودن انجام محاسبات برای خلق نمونه های جدید آن بسیار ارزشمند است، ساخت بیت کوین Bitcoin نه تنها نیازمند انجام محاسبات پیچیده است بلکه نیاز به داشتن سیستم های سخت افزاری قدرتمند نیز می باشد،

بیت کوین به زبان ساده تر:

بیت کوین Bitcoin تنها به صورت یک کد پیچیده است که شامل ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی می باشد و درواقع هیچگونه بیت کوین Bitcoin فیزیکی وجود ندارد، سکه هایی که با حرف B و به نام بیت کوین در فضای مجازی دیده می شوند عکس های تزئینی هستند،

برای درک بهتر از بیت کوین، آن را به سیستم ایمیل و مکاتبات ایمیل تشبیه کنید که در سیطره و کنترل کسی نیست و همه ی دنیا از آن استفاده می کنند،

گروه بازرگانی واردات از چین باارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان کمک خواهد کرد که با اطمینان خاطر و در مسیری امن سرمایه گذاری کرده و همچنین جهت انجام معاملات و خرید های خود با کشورهای مختلف از بیت کوین استفاده نمایید، با ما در تماس باشید.

بیت کوین Bitcoin
بیت کوین Bitcoin

چه چیزی بیت کوین را در این ارزشمند ساخته، چه کسانی پس پرده بیت کوین هستند، گردانندگان بیت کوین چه کسانی هستند، خرید و فروش بیت کوین به چه صورت است، اینها سوالاتی هستند که سعی داریم به آن ها پاسخ دهیم

bitcoin-بیت کوین Bitcoin
بیت کوین Bitcoin

مقر فرماندهی بیت کوین کجاست:

بیت کوین متعلق به هیج شخص و یا حکومتی نیست، به همین دلیل بیت کوین را به ایمیل تشبیه می کنند. هر کس می تواند در هرجای دنیا از بیت کوین استفاده کند، اما یک شرکت و یا ارگانی وجود ندارد که آن را تحت کنترل خود داشته باشد. معاملات بیت کوین غیرقابل برگشت هستند این بدان معنی است که هیچکس، از جمله بانکها و یا دولتها نمیتواند شما را از ارسال یا دریافت بیت کوین با هرکسی دیگری در هر جای دنیا ممنوع کرده و یا حتی بتواند تراکنش های بیت کوین شما را ردیابی کند.

با این تفاسیر نیاز است به وجود یک قدرت مرکزی برای کنترل و یا رسیدگی به شکایاتی که ممکن است تراکنش های اشتباه ویا بروز خطاهایی که منجر به از بین رفتن بیت کوین شما گردد وجود داشته باشد. درست مانند جریمه های بانکی، که البته این قدرت در مورد بیت کوین وجود ندارد، بنابراین با خرید و فروش بیت کوین در دنیای اینترنت شخص شما مسئول جفظ و پیگیری آن می باشید که این موضوع ارزش بیت کوین را بیشتر کرده است.

 

چگونه از بیت کوین های خود و از کیف پول خود حفاظت کنیم:

با خرید هر مقدار بیت کوین، خرید شما مانند پول نقد وارد کیف پول شما می شود که این کیف پول بصورت مجازی می باشد،

bitcoin wallet
بیت کوین Bitcoin

انواع مختلفی از کیف پول بیت کوین وجود دارد، اما تمایز هایی بین کیف پول های مختلف که از طرف سایت ها و اپلیکیشن های مختلف بوجود آمده وجود دارد، مهمترین تمایز این است که چه کسی و کدام کیف پول امنیت بیشتری برای بیت کوین شما دارد، همچنین کدام کیف پول امکانات بیشتری برای انجام تراکنش های شما در اختیارتان می گذارد، همچنین کدام کیف پول فضای بهتری برای خرید و فروش بیت کوین در فضای اینترنت در اختیارتان می گذارد، بعضی از کیف پولهای بیت کوین واقعا بیشتر شبیه بانکها هستند، چرا که آن ها می توانند رمز و پسوردی که برای شما وجود دارد را حفظ نماید. اگر تصمیم به استفاده از یکی از این سرویس ها دارید، آگاه باشید که این کار فقط می بایست با رضایت شما انجام پذیرد.

با این حال، اکثر کیف پول ها  اجازه می دهد که کاربر مسئول کلید خصوصی خود  جهت انجام معاملات بیت کوین باشد. این به این معنی است که هیچ کس در کل دنیا نمیتواند بدون اجازه شما به حساب شما دسترسی پیدا کند. همچنین به این معنی است که اگر به هر دلیل رمز عبور کیف پول خودرا فراموش کردین هیچ کس نمیتواند به شما در بازیابی پسورد شما به شما کمک کند و شما برای همیشه بیت کوین های موجود در کیف پول خود را از دست می دهید. اگر تصميم بگيريد که ميخواهيد بيت کوين را بخريد، بهتر است که آنها را در ميان چند کیف پول مختلف تقسيم کنيد. و از کیف پول های مختلف برای نگهداری بیت کوین های خود بهره ببرید همانطور که می گویند، تمام تخم مرغ خود را در یک سبد قرار ندهید.

 

ارزش گذاری بیت کوین به چه شکل صورت می پذیرد:

مانند تمام چیزهای ارزشمند دنیا، قیمت بیت کوین توسط قوانین عرضه و تقاضا تعیین می شود. از آنجا که عرضه به 21 میلیون بیت کوین محدود می شود (یعنی در نیهایت 21 میلیون بیت کوین در جهان تولید خواهد شد) ارزش بیت کوین نیز بصورت لحظه ای بالا می رود، هرچقدر مردم در سراسر دنیا از بیت کوین استفاده کنند ارزش بیت کوین نیز روزبروز افزایش می یابد.از طرفی از آنجایی که تعداد افرادی که از بیت کوین در جهان استفاده می کنند، نسبتا کوچک هستند.

قیمت بیت کوین در برار نرخ ارز های سنتی مانند دلار  می تواند روزانه به طور قابل توجهی نوسان کند اما با افزایش تعداد افراد ی که استفاده از بیت کوین را شروع کنند، همچنان افزایش خواهد یافت. برای مثال، در اوایل سال 2011 یک بیت کوین ارزش کمتر از یک دلار داشت، اما در سال 2015 یک بیت کوین صدها دلار ارزش دارد. در آینده، اگر بیت کوین واقعا محبوب شود، هر بیت کوین باید حداقل صدها هزار دلار ارزش داشته باشد تا بتواند این تقاضای اضافی را برآورده کند.و این موضوع ارزش سرمایه گذاری در خرید بیت کیون را صدچندان نشان می دهد.

گروه بازرگانی واردات از چین پس از بررسی های طولانی مدت بازار سرمایه گذاری بیت کوین امروز این اعتماد را به شما می دهد که با امنیت کاملا بتوانید معاملا و خرید و فروش های بیت کوین خود را از طریق ما و با بهترین نرخ انجام دهید

بیت کوین Bitcoin
بیت کوین Bitcoin

مبادلات بیت کوین چگونه انجام می گیرد 

چند راه برای خرید بیت کوین وجود دارد، اما بهترین راه انجام مبادلات بیت کوین به صورت فردی و از ریق کیف پول شخصی خود می باشد. از آنجا که خرید و فروش بیت کوین در مقابل ارزهای سنتی و در سیستم بانکی صورت می پذیرد همواره یک اختلاف قیمت کوچیک در مبادلات و خرید و فروش بیت کوین وجود دارد.اگر تفاوت بیش از حد بزرگ باشد، معامله گران ترجیه می دهند که معاملات خرید و فروش بیت کوین را از مبادی دیگری انجام دهند.

اگر مبادله دائما قیمت های قابل ملاحظه ای متفاوت از دیگران داشته باشد، این نشانه ای از مشکل است و باید مجددا شرایط و نرخ های بیت کوین مورد بازرسی قرار گیرد. همانند هر چیز دیگری، تحقیق خود را انجام دهید و بهترین فروشنده و خریدار را برای انجام خرید و فروش بیت کوین خود انتخاب کنید این نیز یک ایده خوب است که در معاملات خود از تمامی بیت کوین موجود در کیف خود استفاده نکنید. بیت کوین خود را به کیف پول شخصی منتقل کنید تا تمام پولتان را کنترل کنید.

 

بیت کوین چگونه و در کجا ساخته می شود:

ساتوشی ناکاموتو؛ این نامی است که به عنوان مخترع بیت کوین در اینترنت منتشر شده‌است اما هویت واقعی او هنوز مجهول است. بسیاری معتقدند که او یک شخص نیست و بیت کوین محصولی از یک گروه برنامه‌نویسی بزرگ است

مشخصات اولین بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو در یک فهرست ایمیل رمزنگاری شده منتشر شد. ناکاموتو پروژه را به اواخر سال ۲۰۱۰ موکول کرد و در سال ۲۰۱۱ هم ایمیلی از سوی ساتوشی ارسال شد که می‌گفت او دیگر از بیت کوین دست کشیده و به سوی پروژه‌های دیگر متمایل شده‌است.

bitcoin Mining
بیت کوین Bitcoin

تا به حال افراد زیادی به عنوان ناکاموتو مطرح شده‌اند که همگی به‌طور رسمی این امر را انکار کرده‌اند. یکی از معروف‌ترین موارد پیرمرد ۶۴ سالهٔ آمریکایی به نام دوریان بود که از سوی هفته نامه نیوزویک به عنوان ناکاموتوی اصلی معرفی شد؛ دوریان تمام این گزارش‌ها را انکار کرد و گفت هیچ ارتباطی با بیت کوین ندارد. دوریان از نیوزویک به علت زیر و رو شدن زندگیش شکایت کرد.

بیت کوین توسط سخت افزار های قدرتمند و پیچیده و توسط برنامه نویسان حرفه ای تولید می گردد و از آنجایی که در نهایت 21 میلیون بیت کوین تولید خواهد شد لذا تلاش های زیادی از افراد مختلف برای تولید و دسترسی به الباقی بیت کوین ها دیده می شود،

امروزه دستگاه های جدیدی جهت تولید بیت کوین در اندازه های کوچکتر ساخته و به بازار عرضه شده است که معروف ترین آن ها Antminer  آنت ماینر می باشد. این دستگاه ها با قدرت و توان های محتلف تولید و در اختیار افراد قرار می گیرد، از آنجایی که تولید کنندگان عمده این دستگاه ها در کشور چین می باشند لذا محصول غیر اصلی  و تقلبی که پس از مدت کوتاهی از کار می افتند نیز در بازار عرضه می گیردد،

آیا بیت کوین Bitcoin کاملا ناشناخته است:

از آنجایی که همه معاملات بیت کوین در یک کتابخانه عمومی شناخته شده به عنوان blockchain ذخیره می شوند، ممکن است افراد بتوانند هویت خود را در یک معامله روشن نموده و یا حفظ نمایند. بعضی از شرکت ها ابزارهای مختلفی مانند میکسر بیت کوین را ارائه می دهند تا به حفظ حریم خصوصی بیشتر کمک کنند، اما بهرحال برای فراگیر شدن بیت کوین و استفاده افراد بیشتر از آن زمان زیادی لازم است .

برای بهبود حریم خصوصی، بیشتر جدیدترین کیف پول بیت کوین از یک آدرس جدید بیت کوین استفاده می کنید و این درهر بار که کسی بیت کوین ها را برای شما ارسال می کند انجام می گردد.

بیت کوین ماینینگ  Bitcoin Mining چیست:

بیت کوین ماینینگ فرآیندی است که توسط آن تمامی معاملات صورت گرفته در سیستم بیت کوین مورد تایید قرار گرفته و نهایتا در زنجیره بیت کوین ثبت می گردد، که به نام زنجیره بلوک Block Chain  شناخته می شود، و همچنین ابزارهایی که از طریق آن بیت کوین های جدید آزاد می شود. هرکسی که در نرم افزارهای کامپیوتر بخصوص برنامه نویسی تخصص بالایی دارد می تواند با استفاده از سخت افزار ها و نرم افزارهای مخصوص اقدام به تولید بیت کوین نماید.

فرآیند استخراج بیت کوین در واقع شامل جمع آوری اطلاعات، پردازش آنها، ساخت رمز های جدید و در نهایت اخذ تاییدیه آن ها می باشد، تولید بیت کوین را به حل یک پازل نیز تشبیه می کنن،شرکت کننده که ابتدا پازل را حل می کند، می تواند بلوک بعدی را در زنجیره بلوک قرار دهد و پاداش را ادعا کند. با تولید هر بیت کوین و نیز حل پازل مورد نظر پاداشی به شخص تعلق می گیرد. پاداش هایی که باعث استخراج بیت کوین ها می شوند، بدین ترتیب هم تعداد معادلات در بیت کوین ها کاهش یافته وهم بیکوین تازه منتشر شده است.

 

Bitcoin
بیت کوین Bitcoin

بلاک چین  Blockchain  چیست:

برای ارائه یک تعریف درست و مناسب از بلوک زنجیره Blockchain  از یک مثال ساده استفاده می کنیم. وقتی شما پولی را در یک بانک سپرده‌گذاری می‌کنید، اطلاعاتی از حساب شما شامل گردش مالی زمان های تراکنش و … در سیستم یکپارچه بانکداری ثبت می شود. بیت کوین هم کار مشابهی را برای حفظ اطلاعات حساب‌های کاربران انجام می‌دهد، اما برخلاف یک بانک، در بیت کوین با توجه به ماهیتی که دارد نمی‌توان به یک قدرت مرکزی که پایگاه داده را برای کاربران مدیریت و ذخیره کند، اعتماد کرد.

بیت کوین این مشکلات را با تقسیم کردن پایگاه داده به مجموعه‌های کوچکی که «بلاک‌ها» نامیده می‌شوند حل کرده است. هر بلاک یک جور برچسب (Label) است که آن را به بلاک قبلی پیوند می‌دهد به ترتیبی که هر کسی می‌تواند تمام پایگاه داده را که از این قسمت‌های مجزا تشکیل شده گردآوری کند؛ به عبارتی هر کسی که از بیت کوین استفاده می‌کند، یک نسخه از کل پایگاه داده را که زنجیره بلوک نامیده می‌شود ذخیره می‌کند و این مجموعه‌های بسیار کوچک را بین هم ردوبدل می‌کنند. زنجیره بلوکی میان تمام کاربران بیت کوین به اشتراک گذاشته شده است و برای بررسی مقادیر آدرس‌های بیت کوین و جلوگیری از پرداخت دوگانه و سایر خرابکاری‌ها است.

چه قوانین بانکی و مالیاتی در ارتباط با بیت کوین وجود دارد

همانگونه که گفته شد بیت کوین در اختیار هیچ شخص ویا ارگانی نیست، هیچ کنترل مرکزی بر روی آن وجود ندارد و هر شخصی تنها مسئولیت کنترل کیف پول خود را دارد بنابراین در هیچ کجای دنیا تراکنش های بیت کون قابل رهگیری نیست.

Trust Bitcoin
بیت کوین Bitcoin

معاملات بیت کوین تا چه حد قابل اعتماد هستند:

financial-bitcoin
بیت کوین Bitcoin

معاملات بیت کوین پس از هر نقل و انتقال و تراکنش توسط کل شبکه در عرض چند ثانیه دیده می شوند و معمولا در لایۀ جهانی گسترده بیتکوین ثبت می شوند و block chainجدید در زیر لایه بلوک قبلی قرار میکیرد. در حالی که امکان دارد که معامله در بلوک بعدی تأیید نگردد، هر تراکنش صورت گرفته در معاملات بیت کوین توسط تمام اعضا دیده شده و مورد تایید قرار می گیرد، و این موضوع این امکان را فراهمساخته است که تراکنش جعلی در سیستم صورت نپذیرد.

بر خلاف سیستم های پرداخت سنتی، معاملات بیت ک.ین سریع و به سرعت رعد و برق می توانند در سطح جهانی ارسال شوند. بیت کوین و خرید فروش آن اگرچه که همچنان نوپا به حساب می آید، اما با گذشت هر روز، تکنولوژی قابل اعتمادتر می شود. و تقریبا بعید به نظر می رسد که سیستم عاملی بتواند بر روی معاملات بیت کوین و نیز خرید فروش بیت کون تاثی منفی گذاشته و اصطلاحا آن را هک نماید.

چطور می توانم به خریدار و یا فروشنده  بیت کوین اعتماد کنم

ذکراین نکته همواره ضروری به نظر می رسد که خرید و فروش بیت کوین و نیز معاملات بیت کوین نیز مانند سایر معاملات همواره با خطراتی روبرو هست، و این ریسک مستقیما مربوط به طرف خریدار ویا فروشنده شما می باشد، در دنیای خرید و فروش بیت کوین متقلبین و افراد سودجو در کمین متقاضیانی هستند که به تازگی پا در این راه گذاشته و اطلاعات کاملی از خرید و فروش بیت کوین ندارند. بطور واضح می توان گفت اعتماد به طرف مقابل در معاملا بیت کوین تنها ریسک موجود در انجام این گونه معاملات می باشد، در ذیل نکاتی ضروری در ارتباط با خرید و فروش بیت کوین بیان می کنیم

  • از انجام معاملات با افراد غریبه که دسترسی فیزیکی به آنها ندارید جدا اجتناب کنید
  • در مواقع فروش و یا خرید در صورتیکه نرخ بسیار متفاوتی با سایر خریداران و یا فروشندگان مشاهده کردین از انجام معامله بیت کوین اجتناب کنید
  • قبل از انجام پرداخت بابت خرید از صحت و درستی فروشنده اطمینان حاصل نمایید،
  • برای انجام معاملات سودآور در خرید و فروش بیت کوین بازار و اخبار را مدام پیگیری کرده و تجزیه تحلیل نمایید.
  • فراموش نکنین که کیف پول شما تنها تحت کنترل شماست و در صورت فرامشوی رمز آن قابل بازگشت نیست
  • از قرار دادن تمام بیت کوین های خود در یک کیف پول خودداری کنید
  • از کیف پول های معتبر استفاده نمایید
  • حتی الامکان از انجام معاملات آنلاین در حالی که فیلتر شکن شما فعال است اجتناب کنید.
  • بدلیل نوسانات شدید بیت کوین در بازار در بیشتر مواقع نیاز است که تصمیم گیری سریع برای رسیدن به سود انجام دهید.

 

گروه بازرگانی بین المللی واردات از چین مصمم است با توجه به سیل تقاضای مشتریان قدیم و جدید این شرکت جهت ارائه خدمات خرید و فروش ارزهای رمزگذاری شده بخصوص بیت کوین با بروز رسانی اطلاعات خود و نیز جهت پاسخ به اعتماد مشتریان خود بهترین نرخ موجود در بازار را جهت انجام معاملات خرید و فروش بیت کوین مشتریان خود ارائه نموده و ضمن کمک به شما عزیزان جهت انجام سرمایه گذاری نسبت به انجام خرید های شما با بیت کوین خدمات مناسب و مفیدی ارائه نماید،

جهت کسب اطلاعات، سرمایه گذاری با هر میزان سرمایه و نیز انجام معاملات خود از طریق بیت کوین با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا