تجارت با چین

تجارت با کشور چین

روابط تجاری میان کشور ما و چین و افزایش روزافزون واردات از چین و صادرات به چین،تجار گرامی را ملزم به داشتن آگاهی های لازم و به روز می کند تا بتوانند در امر واردات،شریک تجاری مطمئن را انتخاب کنند و تنها به داشتن سود آنی و مقطعی فکر نکنند.

امروزه تجار تازه کار کشورمان معمولا با جستجوی اینترنتی در سایت های مختلف تجاری اقدام به برقراری ارتباط با شرکت های مختلف چینی می کنند و پس از انجام مذاکرات اولیه اقدام به سفارش و واردات از چین  می نمایند.متاسفانه بدون هیچ گونه بررسی اولیه و کسب اطلاع از صحت و سلامت کارخانه وصرفا براساس اعتماد،مبلغی را به عنوان پیش پرداخت و یا بعضا کل مبلغ واردات را از طرق مختلفی مانند صرافی ها و..به چین حواله می کنند. در حالیکه آن تامین کننده یا کارخانه وجود خارجی نداشته و تنها دارای یک صفحه وب سایت یا صفحه اینترنتی می باشد.

بهتر است کسانی که تازه به کار واردات مشغول شده اند با مشاوره و اطلاعات شرکت های معتبر واردات و صادرات در داخل کشور ارتباط داشته باشند تا این شرکت ها بتوانند با داشتن نمایندگی در چین و از طریق اتاق ایران و چین تائید کارخانه مورد نظر را برایواردات از چین  بگیرند و سپس اقدام به واردات کالا یا گرفتن نمونه کالا نمایند.

در بسیاری از موارد دیده شده،کیفیت کالای ارسالی توسط صادرکننده با در خواست وارد کننده مطابقت ندارد و مطابق استانداردهای توافق شده نیست و یا در مواردی محموله وارد شده بی ارزش می باشد.

طبق گفته اتاق ایران و چین اکثر مواد شیمیایی و معدنی که از منطقه  Hebi, Tianjin وارد ایران میشود با کالای بی ارزش عوض شده و در گمرک ایران خریدار کالا متوجه این اشتباه یا کلاه برداری می گردد.

  • داشتن شناخت کامل از طرف تجاری در واردات از چین
  • پرداخت به صورت ال سی به جای پرداخت به صورت نقدی تی تی،بهترین راه کار پرداخت در واردات کالا می باشد.
  • نوشتن قرارداد معتبر که بهتر است از طریق شرکت های واردات کالا صورت گیرد.این مورد یکی از موارد مهم کار واردات از چین می باشد که به علت آگاهی لازم واردکننده از تنظیم قرارداد و تعهدات آن ضروری می باشد.
  • بهتر است در قرارداد واردات،روش حل اختلاف به طور دقیق مشخص شود و ترجیحا از روش داوری استفاده شود.

مدارک لازم برای ارسال به مراحل حل اختلاف تجاری در چین:واردات از چین

  1. قرارداد تجاری و پروفرما
  2. مستندات لازم در خصوص پرداخت وجه
  3. مکاتبات صورت گرفته بین دو طرف در خصوص موضوع معامله
  4. نام و مشخصات کامل شرکت یا کارخانه چینی(ترجیحا به زبان چینی)

در مورد دریافت و بررسی پروفرما که از اهمیت ویژه ای برخوردار است بایستی نهایت دقت را داشته و اطلاعات کافی از پروفرما واقعی و غیر واقعی داشته باشید.

مواردی در پروفرما ی صادر شده وجود دارد که شما می توانید با مورد توجه قرار دادن آنها پی به حقیقی بودن یا نبودن آن ببرید.چنانچه اطلاعات لازمه را در این خصوص ندارید می توانید از افراد متخصص مانند اساتید دانشگاه ها در این رشته و یا برخی شرکت های معتبر که دارای پرسنلی کارآمد هستند کمک بگیرید.چنانچه پروفرمایی را دریافت کردید و در صحت آن تردید داشتید، به شرکت بازرگانی واردات از چین مراجعه نمایید تا همکاران ما به صورت رایگان به شما مشاوره داده و اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند.

علت اشاره به نکته های فوق این است که با رعایت و استفاده از روشهای درست می توان پیش فاکتور را رمز گشایی و از سلامت آن کاملا کسب اطلاع نمود. شما پیش از اختلاف با طرف تجاری خود ،صحیح تراین است که از شکل گیری چنین رخدادی پیشگیری نمایید.تمام اینها مستلزم شناخت کافی از مقررات تجاری بوده پس برای اگاهی بیشتر حتما با افراد متخصص مشورت نمایید.

بسیاری از کاربلدان در حوزه تجارت با چین حاضر هستند صادقانه ،  اطلاعات  بازرگانی را در اختیار شما قرار دهند تا تجارت با چین را بدون اشکال و با آرامش کامل انجام دهید.

صحنه ی تجارت با چین اگرچه صحنه ای آشناست و مخصوصا در 15 سال اخیر افراد زیادی از نزدیکان،همکاران وآشنایان شما در این راه قدم برداشته و موفق شده اند اما باید قبول کنیم که شرایط در چند سال اخیر حداقل کمی تغییر کرده است و اگر تغییرات جدید مانند افزایش تعرفه های واردات کالاهای مختلف،افزایش هزینه حمل و نقل بین المللی،بیمه های کالا و از همه مهم تر ورود افراد جدید در عرصه تجارت با چین را در نظر نداشته باشید قطعا در محاسبات تجاری خود دچار مشکل خواهید شد.

در گذشته افراد خیلی کمتری اقدام به تجارت با چین می کردند.حتی افرادی بدون شناخت و اطلاعات کافی به این کشور سفر واقدام به خرید کالا می کردند و جالب اینکه شرایط به صورتی بود که به سود خوبی هم می رسیدند.اما باید پذیرفت که در حال حاضر تغییرات گسترده ای ایجاد شده که افزایش بهای ارز و  تجارت الکترونیک تنها یکی از آنهاست.

شما چنانچه تمامی موارد یاد شده را پیوسته در نظر داشته باشید و در هر بخش از واردات از چین  با مانعی رو به رو شدید از مشاورین آگاه  ما کمک بگیرید 100در100 موفق خواهید شد.

 شماره ویژه:  28425388

Rate this post
اسکرول به بالا