بیمه نامه در حمل کالا از چین

بیمه نامه سندی است که توسط شرکت بیمه به درخواست بیمه گذار برای پوشش خطراتی که موردنظر است در مقابل پرداخت حق بیمه صادرمی گردد. بنابراین بیمه، قراردادی است که به موجب آن بیمه گر متعهد می گردد درازای دریافت وجه یا حق بیمه از بیمه گذار یا ذی نفع کالای موضوع بیمه رادر مقابل وقوع حوادث احتمالی بیه نموده و خسارت یا غرامت اورا به میزان مبلغ  بیمه شده درمدت معینی جبران نماید.

بیمه نامه حاوی اطلاعت زیر است:

  • شماره بیمه نامه
  • تاریخ صدور
  • محل صدور
  • مشخصات کالای بیمه شده
  • شماره و تاریخ پرفرما
  • شماره اعتبار اسنادی
  • مبدأ بارگیری
  • مقصد تخلیه کالا
  • نوع بسته بندی
  • وسیله حمل
  • و…..

بیمه در واردات کالا از چین

بازرگانان و تجار برای امنیت و آرامش خود و برای بهتر انجام شدن امور، امروزه کالای وارداتی خود را بیمه حمل ونقل می نمایند تا بتوانند با خیال آسوده و هماهنگی بیشتر در واردات و صادرات موفق گردند و کلیه واردکنندگان کالا به این بیمه نامه نیاز دارند.

بیمه حمل و نقل یا بیمه واردات کالا به بیمه ای گفته می شود که به موجب آن بیمه گر در مقابل حق بیمه ای که از واردکننده کالا دریافت می نماید،متعهد می گردد در جریان حمل و نقل بین المللی کالا از مبدا حمل به مقصد حمل،در نتیجه وقوع خطرهایی که در موضوع و متن بیمه به آنها متعهد گردیده،خسارت صدمه یا نابودی کالا را متحمل شده و ضرر و زیان وارد شده را جبران نماید.

بیمه نامه های باربری حمل کالا از چین بیش از 85% از حجم بیمه های باربری بین المللی در ایران  را شامل می شوند.این بیمه نامه،خطراتی که کالا های وارداتی را تهدید می کند را مورد پوشش قرار می دهد.واردات از چین

بیمه نامه حمل بار از چین  یکی از اسناد مورد نیاز جهت گشایش اعتبار در بانک ها نیز می باشد و قصد آن تنها حفظ منافع واردکنندگان کالا می باشد.

به هموطنان تازه کار و علاقه مند به تجارت توصیه می شود قبل از هر اقدامی در مورد واردات از چین  با مشاوران متخصص در امور بازرگانی مشورت نمایند.شرکت های متخصص برای انتخاب بهترین راه برای شما، مطالعات داخلی و خارجی گسترده ای را انجام می دهند و کالای مورد نظر شما را برای واردات یا صادرات  بر اساس عوامل متعدد انتخاب می کنند و پیشنهادات لازم را جهت بیمه کالای شما برای حمل بار از چین ارائه می دهند.

کالا باید از انبار فروشنده یا صاردکننده به انبار خریدار یا واردکننده حمل و نقل گردد.در این جا به جایی یا حمل ونقل،خطرات زیادی کالای وارداتی شما را تهدید می کند.پس بهتر است قبل از شروع کار حمل بار از چین  برای پوشش دادن خطرات از خدمات بیمه استفاده گردد.

نکته مهم این است که تاریخ صدور بیمه نامه قبل از تاریخ حمل واردات باشد تا از ابتدای کار واردات،کالا تحت پوشش قرار گیرد.

بیمه های حمل و نقل برای واردات کالا بیمه هایی هستند که مبدا کشور خارجی و مقصد ایران باشد.بیمه های حمل و نقل واردات و صادرات و ترانزیت براساس مبدا و مقصد آنها متمایز می شوند.

انواع بیمه در واردات کالا:

-پوشش کلوز A :

این نوع بیمه در واردات کامل ترین بیمه حمل ونقل بین المللی  است و بیشتر برای کالا های حساس و آسیب پذیر مورد استفاده قرار می گیرد و کلیه خطرات به جز موارد استثنا شده را شامل می شود.

-پوشش کلوز B :

در بیمه به شرط  بی ، بیمه گر متعهد جبران کلیه خطراتی است که در کلوز سی تحت پوشش واردات کالا می باشد. به انضمام خسارات ناشی از زلزله،صاعقه،ورود آب دریا و ..

-پوشش کلوز C :

کلوز سی با عدم تحویل: به ازای پرداخت درصد در نظر گرفته شده برای این مورد،در صورتی که کالا ی بیمه شده بنا به دلایل نا معلوم به دست واردکننده نرسد را مشمول شده و بیمه گذار می تواند ادعای خسارت نماید.

کلوز سی بدون عدم تحویل: در صورتی که کالای بیمه شده  به دست واردکننده نرسد بیمه تعهدی نسبت  به پرداخت خسارت ندارد.این بیمه نامه مشمول خطراتی مانند آتش سوزی یا انفجار و به دریا انداختن کالا و.. می باشد.

بیمه های واردات را می توان به سه دسته تقسیم نمود:

1- براساس طریقه حمل : به سه نوع  حمل و نقل زمینی،دریایی هوایی و یا مرکب.واردات از چین

2- تقسیم بندی بر اساس مبدا و مقصد :

بیمه های واردات کالا – صادرات کالا – ترانزیت

3- بر اساس نوع پوشش بیمه ای

Total loss, A, B ,C

بیمه Total loss:

در صورتیکه فروشنده و یا خریدار کالا برای حمل کالا از چین یک بیمه نامه خارجی تهیه نموده و برای تشریفات واردات  و صادرات نیاز به یک بیمه نامه ایرانی داشته یا اینکه مورد بیمه در صورت آسیب تنها در یک مرحله ممکن است خسارت ببیند.

حهت اانجام امور کالای خود و نیز بیمه کردن کالا قبل از ارسال به کشور با کارشناسان ما در گروه بازرگانی واردات از چین تماس بگیرید، از ابتداری راه با شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا