ترانزیت خارجی بار از چین

ترانزیت خارجی بار از چین CMR-CIM-TIR

با توجه به گسترش روز افزون تجارت بین الملل مخصوصا واردات از چین و لزوم به کارگیری روش های کارآمد در ترانزیت خارجی بار از چین جهت تسریع در انتقال کالا به خریداران ثانوی،آشنایی با نکات ذیل،شرایط را ایمن تر و سودآورتر می کند.

در ابتدا برای حمل بار از چین نیازمند به عقد قرارداد با حمل کننده هستیم که طبق ماده 183 قانون مدنی،عقد را اینچنین تعریف می کنند عقد در حمل بار عبارت است از اینکه یک نفر در مقابل یک یا چند نفر تعهد بر امری نماید و مورد قبول آنها باشد.

تعریف حمل بار از چین:

حمل و نقل بین المللی کالا عبارت است از جا به جایی،حمل کالا از نقطه ای در داخل کشور به نقطه ای در داخل کشور دیگر با رعایت قوانین و مقررات حاکم بر آن.

حمل بار از چین

تعاریف:

  1. خدمات تصدی حمل بار از چین: به معنی هر نوع خدمتی است که با حمل،ادغام،نگهدارای،جا به جایی،بسته بندی،توزیع کالا،ایضا وهر گونه مشورتی مرتبط است از جمله امور مالی و گمرکی،اظهار کالا به مراجع رسمی و تامین پوشش بیمه ای برای حمل بار از چین و هزینه های وصول و تدارکات و یا صدور اسناد مربوط به کالا.
  2. فورواردر کالا: به این معنا است که شخصی قراردادی در مورد تصدی حمل کالا از چین را با مشتری امضا نماید.
  3. حمل کننده: به معنی شخصی است که عملا حمل کالا از چین را با وسیله ی نقلیه ی خود انجام دهد(حمل کننده مستقیم و هر شخصی که با قبول مسئولیت حمل کننده به طور صریح و یا ضمنی این وظیفه را انجام دهد.
  4. مشتری:به شخصی اطلاق می شود که به موجب قرارداد منعقده با فورواردر در باب تصدی خدمات ترانزیت خارجی بار از چین  و یا در نتیجه اقدام در رابطه با این خدمات، صاحب حق و در عین حال نقدی می گردد.
  5. کالا: عبارت است از هر گونه مالی اعم از حیوانات زنده و همین طور محفظه حمل بار،پالت یا اقدام مشابه تجاری و یا بسته بندی.
  6. قانون حاکم در حمل بار از چین:به معنی قانون مصوبی است که مفاد آن را نمی توان با شروط قرارداد به زبان مشتری نادیده گرفت.
  7. به طور مکتوب:شامل تلگرام،تلکس،ایمیل و..
  8. کالای خطرناک: عبارت است از کالایی که تحت عنوان خطرناک طبقه بندی شده و همین طور کالاهایی که می توانند بنا به ماهیت خود به صورت خطرناک،آتش زا،رادیو اکتیو و یا سمی درآیند.

مشکلات در ترانزیت خارجی بار از چین :

در زمان مذاکره برای عقد قرارداد ترانزیت خارجی بار از چین یکی از مشکلات عمده ای که طرفین فعال در داد و ستد بین المللی  با آن مواجعه هستند.فقدان مقررات یکنواخت برای این گونه از قرارداد ها می باشد.در بسیاری از کشورها قراردادهای حمل بار تابع شرایط خاصی نیستند.

اصطلاحات مفید بازرگانی در حمل بار از چین:

  • کاپوتاژ:عبارت است از حمل کالا از یک بندر به بندر کشور دیگر.برای کاپوتاژ تشریفات گمرکی لازم است و دو نوع اظهار نامه گمرکی هنگام خروج کالا از بندر یا مرز دیگری و هنگام ورود به گمرک یا مرز دیگر تنظیم می شود.
  • اسناد حمل:بارنامه به منزله ی سند قرارداد حمل بار از چین،رسید دریافت کالا و سند مالکیت آن است و همچنین سندی است که زمان ادعای خسارت از شرکت بیمه می تواند به عنوان پشتوانه مورد استفاده واقع شود.حمل بار از چین
  • بارنامه:در اصطلاح بین المللی در جاده و هواپیما CRM در راه آهن  CIM می باشد.

شرکت بازرگانی توسعه تجارت واردات از چین بر توانمندی های کریری،فورواردری و خدمات بین المللی به ارائه خدمات گمرکی،بسته بندی حمل بار از چین و انبارداری نیز اقدام می نماید.این شرکت با دریافت محموله از مشتریان و ارسال آن به دفتر خود در شهر شنزن چین،کلیه مسئولیت بسته بندی حمل بار از چین را تقبل نموده و با تهیه ی مجوزات و انجام تشریفات لازم،مبادرت به حمل کالای شما به صورت جزئی و کلی می نماید.

5/5 - (1 امتیاز)
اسکرول به بالا