کارگو در چین

حتما تا به حال حجم زیادی از محصولات چینی را در بازار ایران حین خرید مشاهده کرده اید. تمامی کالا های چینی که به صورت عمده خریداری شده اند از طریق کارگو در چین به ایران منتقل شده اند. شرکت هایی که خدمات کارگو را ارائه می دهند وظیفه دریافت بار، انتقال آن از روش های مختلف و تحویل به خریدار را دارند.

اخیرا به دلیل تحریم ها و گسترش روابط تجاری ایران و چین، حجم کارگو بین ایران و چین بسیار بیشتر شده است. شرکت های تجاری بزرگی اقدام به خرید محصولات و انتقال آن به ایران می کنند و این باعث شده تا کارگو در چین بسیار پر رونق شود.

خرید از چین و واردات از چین می‌تواند بسیار دردسر باشد:

به جز هزینه‌‌های زیاد سفر و اقامت، اگر با شهرهای تجاری چین مانند گوانجو آشنا نباشید،

باید ساعت‌ها سردردگم در مراکز خرید جستجو کنید تا شاید بتوانید کالای مورد نیاز خود را یافته و خریداری کنید.

گذشته از این، حمل کالا با یک کارگوی مطمئن می‌تواند چالش برانگیز باشد.

کارگو چیست؟

کارگو یک تعریف کلی است و هر کسی به نوبه خود، برداشت متفاوتی از این عبارت دارد. کارگو بطور کلی به معنی حمل بار از یک نقطه به نقطه دیگر است. کارگو هایی که درون یک کشور انجام می شود بطور کلی از طرق پست، شرکت های حمل و نقل و ماشین های باربری و هواپیمای باری صورت می گیرد.

کارگو چیست و چه مفهومی دارد؟اصطلاح کارگو برای انتقال بار بین کشور های مختلف نیز استفاده می شود. برای انتقال بار بین کشور های مختلف عموما از دو روش هوایی و دریایی استفاده می شود. البته روش های زمینی برای کشور های همسایه و استفاده از راه آهن و خودرو های باربری نیز رواج دارد.

روش های کارگو در چین

کارگو در چین برای حمل بار به کشور های مختلف بصورت کلی به دو روش صورت می گیرد.

1-روش اول روش هوایی است که در آن برای انتقال بار از هواپیما های باربری استفاده می شود. این سرویس توسط شرکت های چینی و ایرانی ارائه می شود. از مزیت مهم این روش می توان به زمان بسیار سریع آن و عدم اتلاف وقت اشاره نمود. مشکل که این روش دارد این است که هزینه سنگینی دارد و برای بار های با وزن بالای 1500 کیلو مقرون به صرفه نیست.

روش های کارگو در چین2-روش دوم و متداول تر کارگو در چین استفاده از کشتی و راه دریایی برای حمل کردن بار به کشور های مختلف است. این روش به دلیل اینکه محدودیت حجم و وزن کمتری دارد ارزان تر از روش هوایی است. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که روز های زیادی زمان لازم است تا بار انتقال یابد. اخیرا به خاطر حجم تجارت بیشتر ایران با چین این زمان کمتر شده است.

روش سوم که البته کمتر مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از راه آهن و قطار برای کارگو در چین است. این روش هر چند به اندازه ی دو روش دیگر استفاده نمی شود، اما برای کشور ایران بسیار مناسب است. این روش انتقال به دلیل اینکه هم سریع و هم مقرون به صرفه است بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مشکلی که این روش دارد این است که احداث راه آهن برای این نوع حمل ضروری است.

هزینه های کارگو در چین

هزینه کارگو در چین و انتقال بار به ایران به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و متغیر است. از عوامل تاثیر گذار در این مسئله می توانیم به حجم و وزن بار، روش انتقال، بیمه و نوع قرارداد اشاره کنیم. هر کدام از این عامل ها در هزینه تاثیر مستقیم دارند و حتی این هزینه به نوع کالایی که قصد دارید حمل شود تاثیر می گذارد.

برخی از کالا ها باید در شرایط خاص نگهداری و حمل شوند و بر روی هزینه کارگو در چین نیز تاثیر می گذارند. برای مثال، موارد فاسد شدنی و غذایی نیازمند کانتینر های یخچال هستند و هزینه انتقال بیشتری دارند. پس قبل از خرید تجاری حتما مسئله هزینه را در نظر بگیرید. در خرید های تجاری به دلیل محاسبه سود و زیان این مسئله از حساسیت بسیار بالاتری برخوردار است.

اقدامات لازم برای خرید محصولات از چین

هر چند محصولات چینی کیفیت قابل قیاس با نمونه های غربی را ندارند، اما اخیرا این فاصله بسیار کمتر شده است. یکی از مهم ترین مسائلی که باید حین خرید از چین مد نظر قرار دهید این است که خدمات کارگو در چین را فراهم کنید. از آنجایی که این کارگو میتواند برای شما هزینه های مختلفی داشته باشد، حتما حین خرید با شرکت های ارائه دهنده این سرویس هماهنگ شوید. اگر قصد دارید تا از میان شرکت های چینی سرویس بگیرید، حتما به یک مترجم نیاز خواهید داشت.

خرید محصولات و کارگو در چین

خدمات کارگو در چین

سرویس های مربوط به کارگو در چین شامل موارد مختلفی می شود و صرفا به انتقال بار محدود نمی شود. برای مثال، برخی شرکت ها به یافتن محصول مورد نظر شما در چین نیز کمک می کنند. اغلب شرکت های کارگو خدمات متنوعی مانند بسته بندی و یا مشاوره را ارائه می دهند. این خدمات به شما کمک می کنند تا در تصمیم گیری بهتر عمل کنید.

یکی از مهم ترین خدمات کارگو در چین انجام کار های اداری مربوط به گمرک و نقل و انتقال است. هر کدام از این خدمات ممکن است دوره ای تغییر کند و باعث گیج شدن خریدار و یا بازرگان شود. تعرفه هر کدام از این خدمات نیز متفاوت است و هر مجموعه قیمت گذاری مختص به خود را دارد. پس حتما در انتخاب شرکت مشاوره دهنده حداکثر دقت را به خرج دهید.

اگر شما به دنبال نرخ رقابتی حمل بار از چین یا خدمات حمل قابل اعتماد هستید به شما خوش آمد می گوییم.افتخار ما به عنوان یک شرکت حمل و نقل بین المللی،به خصوص حمل بار از چین،کاهش هزینه ها و زمان است. حمل بار از چین به صورت بار FCL (بار کامل کانتینر) و یا LCL (کمتر از بار کانتینر)،حمل هوایی وحمل و نقل دریایی به صورت خرده بار و بار تجاری (Cargo) تخصص ماست.

گروه بازرگانی بین المللی واردات از چین  با بیش از ۱۰ سال سابقه در امر حمل و نقل کالا از چین،امارات و امریکا،رابطه  طولانی خوبی با خطوط شرکت های هواپیمایی و کشتیرانی داشته و دارد.همچنین با داشتن پرسنلی مجرب یکی از مهمترین راهکارها را برای کاهش هزینه و زمان، جهت ارسال و تحویل کالا به شما عزیزان ارائه می دهد.

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا