برندسازی و اخذ نمایندگی

برند و برند سازی، اخذ نمایندگی از برند های معتبر دنیا

برند سازی و اخذ نمایندگی از برند های معتبر
برند سازی و اخذ نمایندگی از برند های معتبر

تعریف برند:

بر اساس تعریف ارائه شده توسط انجمن بازاریابی آمریکا: مارک، برند یا نمانام: Brand یک نام، عبارت، طرح اجرایی، نماد یا هر شکل دیگری است که معرف و نشان دهنده ی خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی که در فارسی برای برند به کار می رود “نام تجاری” است

برند مجموعه مشخصات، هویت ها نشانگر ها و خلاقیت هایی اس که ذهن فرد را به خود جلب کرده و در یک کلام یک خدمات یا محصول را معرفی می نماید. برند در حقیقت به بیان حقایق و ماهیت محصول و یا خدمات یک شرکت می پردازد این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید آن واقع خواهد شد

برند به انگلیسی: Brand همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگی‌های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می‌کند.

در فارسی برند و یا مارک به چیزی اطلاق می شود که مردم رغبت بیشتری برای داشتن و یا خریدن آن از خود نشان می دهند، از طرفی معروفیت برند و نام آشنا بودن آن باعث ترغیب خریداران نیز می گردد،

ضرورت برندسازی یا برندینگ:

برند سازی و اخذ نمایندگی از برند های معتبر
برند سازی و اخذ نمایندگی از برند های معتبر

شکی نیست که برند سازی و داشتن نام معروف برای کالا و یا خدمات باعث جذب بیشتر مشتری و در نتیجه بالا رفتن فروش می گردد،در این میان استفاده از برند های معتبر که سالها جهت بالابردن نام برند خود هزینه کرده و تلاش کرده اند نیز روشی است برای فروش بیشتر، به همین منظور فروشندگان کالا ها در اصناف مختلف سعی بر آن دارند که از برند های معروف نمایندگی دریافت کنند،

 

دیدگاه های موجود در برابر برند:

دیدگاه های مختلفی در ارتباط با برند و برند سازی وجود دادر که از جمله آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نگاه اقتصادی به تعریف برند و شیوه برندسازی

این همان نگاهی است که حسابدارها و مدیران مالی به برند دارند. برند برای آنها بخشی از دارایی‌های نامشهود سازمان است و در ترازنامه ظاهر می‌شود و وقت قیمت گذاری کسب و کار، مورد توجه قرار می‌گیرد.

نگاه هویتی به تعریف برند و شیوه برندسازی

از این منظر، برند بخشی از هویت کل سازمان را شکل می‌دهد. بنابراین، سازمان می‌کوشد بر اساس تعریفی که از هویت خود دارد، برندی متناسب با آن هویت را ایجاد کرده و توسعه دهد.

نگاه به برند و برندسازی از دید مصرف کننده

در این نگاه، برای تعریف برند به این مسئله توجه می‌شود که مصرف کننده، با دیدن و شنیدن نشانه‌های مرتبط با برند، چه چیزهایی برایش تداعی می‌شود.

نگاه به برند و برندسازی از دیدگاه شخصیتی

اگر فرض کنیم یک برند مانند یک انسان است و تمام ویژگی‌های یک انسان را دارد، چه شخصیت انسانی را می‌توان به آن برند نسبت داد؟

یا اجازه بدهید به شکل دیگری بگوییم: اگر مردم، به برند ما به عنوان یک انسان نگاه کنند، مناسب است که آن را در قالب چه شخصیتی ببینند و بشناسند؟

شخصیت‌های انسانی، درونگرا هستند. برونگرا هستند. خلاق و ریسک پذیر هستند. محافظه کار و اهل تقلید هم هستند. شاد و زنده هستند. رسمی و مرده هم هستند. وحشی و رام نشدنی هستند. تابع و آرام هم هستند. هر صفتی را که به انسانی نسبت می‌دهیم می‌توانیم در مورد یک برند هم به کار ببریم.

نگاه به برند از دیدگاه رابطه شناسی و مدیریت رابطه

این نوع نگرش هم، شکل رایج دیگری از نگاه به برند و برندسازی است.

برند سازی و اخذ نمایندگی از برند های معتبر
برند سازی و اخذ نمایندگی از برند های معتبر

همه‌ی آن بحث‌هایی که در حوزه‌ی رابطه انسانها با یکدیگر می‌شنویم و می‌خوانیم را می‌توان در مورد رابطه مشتری با یک برند هم مطرح کرد.

ما انسانها به برخی روابط به شکل تفننی نگاه می‌کنیم. به برخی دیگر به شکل دائمی. در برخی از رابطه‌هانقش حامی را داریم و در رابطه‌هایی دیگر شکایت داریم و در جستجوی فرصت انتقام. همه‌ی این جنس رابطه‌ها در ارتباط انسانها با برندها هم دیده می‌شود.

 نگاه به برند و برندسازی به عنوان تکیه گاهی برای تعاملات و ایجاد جایگاه اجتماعی

این هم شکل دیگری از نگاه به برند است.

گاه یک مدیر موفق، احساس می‌کند که باید خودکارش حتماً دارای برند خاصی باشد. برند خودروی سواری او تنها می‌تواند یکی از سه یا چهار برند مطرح اصلی در کشور باشد. برند پوشاک او باید از میان گران‌ترین یا لوکس‌ترین برندهای جهان انتخاب شود..

طبیعی است که این شکل از برندسازی هم مانند همه‌ی اشکال دیگر، در نهایت می‌تواند منافع اقتصادی بلندمدت برای مالکان برند به همراه داشته باشد.

اما طبیعتاً برندهایی می‌توانند از این منافع استفاده کنند که به برند خود، نه فقط به عنوان ابزاری برای فروش بیشتر،‌ بلکه به عنوان ابزاری برای ایجاد هویت جمعی قدرتمند‌تر، استفاده کنند.

نگاه فرهنگی به برند و برندسازی

این شکل از نگاه هم، شیوه‌ای است که معمولاً در سطح کلان مطرح می‌شود و دغدغه‌ی دولتمردان است.

وقتی از شکل کلان به بحث فرهنگ نگاه می‌کنیم،‌ برند و برندسازی فراتر از معادلات ساده و اولیه کسب و کار است و کمک می‌کند که برخی صفات و ویژگی‌ها، در سطح کلان به یک فرهنگ نسبت داده شود.

امروز نام سوییس برای بسیاری از ما دقت و ظرافت را تداعی می‌کند. شاید زمانی ساعت سوییسی با هویت و دقت و کیفیت خود، به نام سوییس اعتبار می‌داد، اما امروز روند وارونه‌ای شکل گرفته است:

این نام سوییس است که به ساعت‌ها اعتبار می‌دهد.

از کجا شروع کنیم:

به دو روش می توان از لحاظ اقتصادی به برند و برند سازی نگاه کرد:

ساخت برند، ثبت آن و رشد و نمو لرند

اخذ نمایندگی از برندهای معروف

 

گروه بازرگانی واردات از چین با تکیه بر 25 سال تجربه و کسب علم در بازار مصرف کشورهای دنیا و بازار داخلی جهت اخذ نمایندگی از برند های معتبر دنیا و نیز ساخت و ثبت برند در کنار شما خواهد بود، کافیست با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

اهمیت معماری برند و نمایندگی برند چیست:

 

بحث معماری برند بحث گسترده‌ای است و مدل‌های بسیار مختلفی از آن ارائه و مطرح شده است. فقط کافی است مقایسه‌ای بین سامسونگ و پروکتر اند گمبل داشته باشید.

 

همه چیز با نام SAMSUNG عرضه می‌شود. مهم نیست که کارت حافظه باشد یا یخچال یا موبایل یا تبلت یا لپ تاپ. حالا نگاهی به برخی از برندهای پروکتر اند گمبل یا P&G بیندازید:

 

برند سازی و اخذ نمایندگی از برند های معتبر 2

 ممکن است کسی نداند که تیغ ژیلت را از همان شرکتی می‌خرد که باتری دوراسل را تولید میکند. شاید کسی نداند که وقتی بعد از خوردن چیپس‌های Pringle، دندان خود را با خمیردندان Crest مسواک می‌زند، باز هم مشتری همان شرکت است و زمانی که شب هنگام، نوزاد خود را با پوشک Pampers آماده‌ی خواب می‌کند، هنوز هم دارد از محصولات شرکت P&G یا Procter and Gamble استفاده می‌کند.

به هر حال، واقعیت این است که در حوزه‌ی خدمت، «تجربه انسانی» و «تعامل با عرضه کننده خدمت» شکل بسیار جدی‌تری به خود می‌گیرد و طبیعی است که برند و برندسازی برای یک خدمت تا حد زیادی با برند و برندسازی برای یک کالا متفاوت باشد.

 

شما تاجر و بازرگان محترم نیز می توانید در صورت تمایل به داشتن برند شخصی برای کالا و یا خدمات خود از همین حالا فرآیند ساخت و ثبت برند خود را آغاز کنید، همچنین می توانید در کنار فروش محصولات خود نمایندگی معتبر و ثبت شده از برند های مطرح دنیا را داشته تا به راحتی و با فروش مناسب بتوانید به اهداف بلند مدت خود دست پیدا کنید،

اکنون با ما تماس بگیرید، از ابتدای راه با شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا