واردات و صادرات کالا

فرآیند وارداتصادرات

سازمان تجارت جهانی ، تجارت بین المللی جهانی در سال 2011 را به مقدار 30 تریلیون دلار ارزیابی کرده است که این مقدار نسبت به سال های قبل چندین برابر شده است. با باز شدن بارزهای تجاری بیشتر و مصرف کنندگان بیشتر احتمال اینکه در سالیان آینده افزایش بیشتری داشته باشیم .بنابراین تجارتی که به صادرات و یا واردات مربوط می شود در صف اول تجارت جهانی می باشد.

 

 

وارداتصادرات

در واقع دوام واردات و صادرات تونلی است که کار توزیع کنندگان را از یک بازار به سازندگان بازار دیگری اتصال می دهد. بنابراین باید این بازارها را پپدا کنید و ارتیاط محکمی با آنها برقرار کنید. این بازار نامحدود است و صدها سازنده و تولید کننده وجود دارد که به دنبال توزیع خارجی هستند.

در ابتدا نوع بازاری که می خواهید در آن تخصص یابید را پیدا کنید سپس کسب و کارتان را برپا کنید مرحله بعد ارتباط خود را قوی کنید. راه های زیادی برای برقراری ارتباط با کمپانی های مختلف وجود دارد می توانید از اتاق بازرگانی کمک بگیرید سپس رابطه تجاری ترتیب دهید. اقدامات زیادی هست که برای واردات یا صادرات باید صورت گیرد.

در کار صادرات یا واردات ریزه کاری های زیادی وجود دارد که مهمترین آنها مانند کسب و کارهای دیگر، اعتماد و اعتبار است.

عمل واردات و صادرات کالا به صورت تجاری یکی از وظایف تجار و بازرگانان است و به شخص حقیقی یا حقوقی که به این عمل اقدام می کند تاجر می گویند در ایران لزوم انجام عمل واردات و صادرات داشتن کارت بازرگانی می باشد.

کارت بازرگانی را از اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران می توان دریافت نمود و شناخت کافی از مقررات واردات و صادرات ایران یا کشور مبدا کالا و کشور مقصد کالا یکی از اصلی ترین ارکان تجارت بین المللی است. شناخت کافی از انواع کالاها یا امر داد و ستد ، ارتباط و آشنایی کافی در مورد نحوه مذاکره با طرف خارجی و شناخت کافی از طرف خارجی یکی از ملزمات واردات و صادرات می باشد.

طبق آمار ذکر شده : قهرمان صادرات جهان کشور چین شد. گزارش صادرات و واردات جمهوری خلق چین هفته جاری از سوی گمرک پکن منتشر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا